ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
WIOSENNE UPRAWY
- Podkreślenie wartości zdrowej żywności z ekologicznego gospodarstwa.
- Umożliwienie doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym.
- Kształtowanie myślenia matematycznego – tworzenie nowych zbiorów poprzez dokładanie, rozumienie pojęcia dodawania.
- Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.
- Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez gry i zabawy ruchowe oraz spacery.
- Wzbogacanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych, rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.
ZIELONA WIOSNA
- Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu i prowadzenia kalendarza pogody.
- Dostrzeganie pierwszych oznak nadchodzącej wiosny, uwrażliwienie na piękno otaczającego nas środowiska przyrodniczego.
- Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji.
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń ruchowych, tanecznych i zabaw z uwzględnieniem zasad bezpiecznych zachowań.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczaniach elementów w granicach możliwości dzieci.
NIE BOIMY SIĘ LEKARZA, GDY CHOROBA SIĘ PRZYDARZA
- Kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
- Kształtowanie prawidłowych postaw związanych z higieną jamy ustnej;.
- Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
- Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych, ustalenie równoliczności zbiorów.
- Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawach orientacyjno - porządkowych.
- Doskonalenie analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej poprzez dzielenie prostych słów na sylaby.
DBAMY O NASZĄ PLANETĘ ZIEMIĘ
- Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią.
- Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza).
- Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne (np. w akcji „Sprzątanie świata”).
- Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji – werbalnej, ruchowej, muzycznej, plastycznej.
- Rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się .
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, spacerów, zabaw, ćwiczeń ruchowych i tanecznych .