Zamierzenia edukacyjne
Język angielski - zagadnienia na marzec
3- 4 lata |
5- 6 lat |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, in, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball Zwroty: I can dance. Can you play football ? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball, swim, climb trees, ride a bike. Zwroty: I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, play, listen to music, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, Zwroty: What do you do everyday?
|
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, breakfast, dinner, supper, take a bath. Zwroty: What do you do everyday? What do you do in the morning/ afternoon/ evening/ at night. In the morning/ afternoon/ evening.... At night... |
Day and night. Pory dnia. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night Zwroty: In the morning I have breakfast. |
Day and night. Pory dnia i godziny. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night, 1- 12 o'clock. Zwroty: What do yu do at one o'clock? At one o'clock I play with my friends. In the morning I have breakfast. |
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA I
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
WIOSENNE UPRAWY
- Podkreślenie wartości zdrowej żywności z ekologicznego gospodarstwa.
- Umożliwienie doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym.
- Kształtowanie myślenia matematycznego – tworzenie nowych zbiorów poprzez dokładanie, rozumienie pojęcia dodawania.
- Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.
- Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez gry i zabawy ruchowe oraz spacery.
- Wzbogacanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych, rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.
ZIELONA WIOSNA
- Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu i prowadzenia kalendarza pogody.
- Dostrzeganie pierwszych oznak nadchodzącej wiosny, uwrażliwienie na piękno otaczającego nas środowiska przyrodniczego.
- Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji.
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń ruchowych, tanecznych i zabaw z uwzględnieniem zasad bezpiecznych zachowań.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczaniach elementów w granicach możliwości dzieci.
NIE BOIMY SIĘ LEKARZA, GDY CHOROBA SIĘ PRZYDARZA
- Kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
- Kształtowanie prawidłowych postaw związanych z higieną jamy ustnej;.
- Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
- Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych, ustalenie równoliczności zbiorów.
- Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawach orientacyjno - porządkowych.
- Doskonalenie analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej poprzez dzielenie prostych słów na sylaby.
DBAMY O NASZĄ PLANETĘ ZIEMIĘ
- Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią.
- Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza).
- Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne (np. w akcji „Sprzątanie świata”).
- Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji – werbalnej, ruchowej, muzycznej, plastycznej.
- Rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się .
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, spacerów, zabaw, ćwiczeń ruchowych i tanecznych .
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
NASZA RECEPTA NA ZDROWIE TO: NATURALNE WITAMINKI, MLEKO, MIĘSO, JAJKA, SERY. W SŁOŃCU MARSZE I SPACERY.
- Kształtowanie nawyków dbania o własne zdrowie, czystość i higienę, oraz stylu życia wg zasady „W zdrowym ciele zdrowy duch” .
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, ruchowych i teatralnych w oparciu o wiersze o tematyce zdrowotnej.
- Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych oraz do utrzymywaniu ładu i porządku na sali.
- Kształtowanie nawyków u dzieci stosowania profilaktyki zdrowotnej, dostrzeganie różnic między chorobami zakaźnymi a pozostałymi chorobami.
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych, gimnastycznych.
NA WIEJSKIM PODWÓRKU WIELKA AWANTURA, KTO JEST NAJWAŻNIEJSZY – KROWA, KOŃ CZY KURA?
- Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt hodowanych na wsi - rodziny zwierząt i ciekawostki z życia, uprawa roślin – pożywienia dla ludzi i zwierząt oraz wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.
- Rozwijanie zainteresowań kulinarnych – do czego potrzebne jest mleko; zajęcia gospodarcze – wyrób masła z użyciem maselnicy.
- Kształtowanie umiejętności stosowania pojęć matematycznych, rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji.
- Wdrażanie zdrowego stylu życia ze szczególnym uwzględnieniem spacerów i wycieczek; zjawisk atmosferycznych oraz odpowiedniego ubioru.
ZIEMIĘ MAMY TYLKO JEDNĄ
- Propagowanie postawy proekologicznej– szacunku i ochrony przyrody.
- Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby.
- Kształtowanie nawyku wyrzucania śmieci do kosza, sprzątania placu zabaw.
- Wyjaśnienie określenia: kwiaty chronione, zwierzęta chronione.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji współzawodnictwa, rozwijanie sprawności fizycznej.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo i zdrowie podczas codziennych wycieczek i spacerów.
JESTEM POLKĄ I POLAKIEM
- Wyrabianie postawy przywiązania i szacunku do naszej ojczyzny oraz regionu - rozumienie znaczenia barw narodowych, godła państwowego i hymnu narodowego dla każdego Polaka.
- Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności, oryginalności dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie poprzez wykorzystanie zabaw rozwijających zainteresowania teatralno- pantomimiczne, plastyczne, konstrukcyjne oraz muzyczno-taneczne.
- Rozwijanie świadomości fonologicznej, poprawności wypowiedzi.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA III
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
„POLSKA MOJĄ OJCZYZNĄ”
- Poznanie symboli narodowych , nabywanie wiedzy o wybranych miastach Polski
- Kształcenie umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań
- Rozwijanie zdolności rozumienia i stosowania symboli i znaków
- Kształtowanie postaw patriotycznych, budzenie zainteresowania ojczyzną
- Poznanie zabytków i charakterystycznych budowli Warszawy
- Rozwijanie sprawności ruchowej, wzmacnianie poszczególnych grup mięśniowych
- Poznanie możliwości łączenia materiałów , rozwijanie wyobraźni.
„ZAWODY MOICH RODZICÓW ”
- Przybliżanie wiadomości nt. wybranych zawodów, uczenie szacunku dla pracy ludzkiej.
- Kształtowanie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi ustnych.
- Poznanie optycznych właściwości lupy.
- Utrwalenie nazw zmysłów ( wzrok, słuch, węch, smak, dotyk)
- Rozwijanie aktywności muzyczno –ruchowej i kształcenie poczucia rytmu
- Kształtowanie umiejętności logicznych i matematycznych.
- Kształtowanie świadomości schematu ciała oraz umiejętności orientowania się w przestrzeni
„MOI RODZICE”
- Rozwijanie uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny
- Poznanie różnych sposobów okazywania uczucia miłości i szacunku
- Kształtowanie postawy empatycznej wobec potrzeb mamy i taty
- Wypowiedzi dzieci –odwoływanie się do wiedzy na temat własnej rodziny
- Organizowanie pola spostrzeżeniowego , budowanie zdań z użyciem czasowników, rozwijanie mowy narracyjnej.
- Rozwijanie pracy dużych grup mięśniowych
„ CO PISZCZY W TRAWIE ? ”
- Poszerzanie wiedzy o zwierzętach i roślinach środowiska łąkowego
- Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas czytania globalnego .
- Nabywanie szacunku do świata roślin i zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem roślin i zwierząt chronionych .
- Inspirowanie się pięknem przyrody do pracy plastycznej
- Określanie położenia przedmiotu na płaszczyźnie i względem innych przedmiotów na ilustracji z zastosowaniem określeń : z prawej z lewej strony miedzy , u góry, na dole itp.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec