Zamierzenia edukacyjne
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA IV
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
DZIEŃ STRAŻAKA
- Zapoznanie z zawodem strażaka,
- Wzbogacanie słownictwa o nazwy narzędzi pracy strażaka,
- Rozwijanie umiejętności manualnych,
- Doskonalenie umiejętności określania logicznej kolejności zdarzeń,
- Dostrzeganie regularności,
- Kształtowanie zdolności aktorskich przez wykonywanie improwizacji ruchowych,
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
KSIĄŻECZKI Z NASZEJ PÓŁECZKI
- Wzbudzanie zainteresowania książkami jako źródłem wiedzy i przyjemności,
- Zaznajomienie z miejscem, w którym wypożycza się książki
- Zapoznanie z pracą bibliotekarza,
- Kształtowanie pozytywnych cech osobowości,
- Wyrabianie umiejętności słuchania dłuższych opowiadań,
- Ćwiczenie pamięci odtwórczej,
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- Utrwalanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi
- Rozbudzanie wyobraźni dziecka,
KOLOROWA ŁĄKA
- Wzbogacanie słownictwa o nazwy zwierząt i kwiatów występujących na łące
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych: warg i języka,
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania kolorów i ich nazywania,
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- Rozwijanie pamięci i ekspresji teatralnej,
- Wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi kolegów i współdziałania,
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,
SERDUSZKO DLA MAMY
- Kształtowanie umiejętności konstruowania dłuższych wypowiedzi na podstawie,
- Czerpanie radości z zabawy w teatr,
- Nauka piosenki ,rozwijanie słuchu muzycznego,
- Doskonalenie umiejętności plastyczno-technicznych,
- Rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
- Czerpanie radości ze wspólnych przygotowań przed spotkaniem z mamami,
- Kształtowanie postawy szacunku dla innych osób.
WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ!
- Poznanie znaczenia nazwy święta ,,Dzień Dziecka”,
- Kształtowanie umiejętności słuchania utworu literackiego,
- Wdrażanie do wypowiadania się na temat treści wysłuchanego opowiadania,
- Utrwalenie Kodeksu Praw Dziecka,
- Rozwijanie sprawności manualnych,
- Kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,,
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA V
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
PUK, PUK TO JA SZTUKA
- Rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania elementów w zbiorach, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Wyrabianie umiejętności samodzielnego opowiadania treści utworu, układania obrazków wg chronologii wydarzeń.
- Rozwijanie myślenia, spostrzegania wzrokowego, sprawności manualnych poprzez ćwiczenia graficzne, pracę z obrazkiem.
- Poszerzanie wiedzy o teatrze, filharmonii, muzeum i kinie
- Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas zadań stawianych dziecku.
W ŚWIECIE ZWIERZĄT
- Poszerzanie logicznego myślenia i myślenia przyczynowo- skutkowego.
- Poszerzenie wiadomości o zwierzętach sawanny
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Rozwijanie umiejętności nazywania mieszkańców dżungli
- Poznanie zwierząt mórz i oceanów
RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA
- Kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym przywilejów jak i obowiązków.
- Doskonalenie słuchu fonematycznego poprzez dzielenie wyrazów na sylaby
- Wyrabianie umiejętności lingwistycznych: słuchania ze zrozumieniem oraz wypowiadania się na dany temat w sposób poprawny pod względem gramatycznym i logicznym.
- Utrwalanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie, porównywania liczebności zbiorów
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Rozwijanie spostrzegawczości
- Pobudzenie aktywności oraz ekspresji twórczej
CO W TRAWIE PISZCZY
- Rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
- Kształtowanie nawyków prozdrowotnych poprzez aktywność na świeżym powietrzu
- Wdrażanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw i zadań
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
- Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania utworów literackich
- Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
- Poznanie zwierząt łąki i lasu, poszerzenie wiadomości o ich życiu
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VI
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
W ŚWIECIE ZWIERZĄT
- Rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
- Rozwijanie mowy, doskonalenie umiejętności analizy słuchowej,
- Rozwijanie sprawności manualnej,
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
- Rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie prawidłowej postawy,
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Wzbogacenie wiedzy o mieszkańcach różnych środowisk naturalnych,
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
CO W TRAWIE PISZCZY?
- Zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
- Rozwijanie małej motoryki, rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
- Rozwijanie umiejętności liczenia,
- Rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
- Rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
- Rozwijanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi,
- Rozwijanie funkcji poznawczych,
MOJA MAMA I MÓJ TATA
- Rozwijanie umiejętności układania zdań,
- Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi,
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- Rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowej,
- Rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności,
- Rozwijanie logicznego myślenia
PUK,PUK TO JA SZTUKA
- Rozwijanie umiejętności czytania,
- Poznanie postaci Fryderyka Chopina, rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- Rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie prawidłowej postawy,
- Zapoznanie z banknotami i monetami,
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupach i kreatywności
- Rozwijanie umiejętności rytmiczno-muzycznych,
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VII
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA KWIECIEŃ
WIOSNA NA WSI
- Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt w wybranych środowiskach (domowych, hodowlanych, polnych ) .
- Rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nauki pisania.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenia myślenia matematycznego( stopniowanie trudności)
- Zabawa z literką W ; utrwalenie poznanych liter , układanie wyrazów , zdań z rozsypanki literowej ( stopniowanie trudności).
- Rozwijanie percepcji słuchowych , koncentracji uwagi podczas zabaw językowych, logopedycznych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych, zabaw w ogrodzie.
W KRAINIE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH
- Dostrzeganie różnic w budowie ciała zwierząt z różnych gatunków w wyglądzie, sposobie poruszania się, odżywiania.
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: zgodne porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, odpowiednie zachowywanie się podczas zajęć dydaktycznych.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, logicznego myślenia podczas zabawa matematycznych .
- Kształtowanie umiejętności czytania w czasie zabawy z książką ( 6l. ), zabawa z literką H, h.
- Wyrabianie słuchu muzycznego, poczucia rytmu.
- Doskonalenie umiejętności plastycznych podczas realizacji programu „ Popołudniowe zabawy z plastyką”.
JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY- DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO
- Zapoznanie dzieci z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka.
- Budzenie wrażliwości na piękno przyrody zachęcenie dzieci do dbania o czystość środowiska- wzmocnienie więzi ze środowiskiem przyrodniczym, wdrażanie do obchodów Dnia Ziemi .
- Utrwalenie pojęcia „recyklingu” i kolorów pojemników na odpady segregowane.
- Rozwijanie inwencji twórczej podczas zabaw manualnych z wykorzystaniem surowców wtórnych .
- Kształcenie myślenia przyczynowo- skutkowego, koncentracja uwagi poprzez układanie historyjki obrazkowej.
- Zabawy z literkami i cyframi ( stopniowanie trudności).
POLSKA , EUROPA – MÓJ DOM
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej : utrwalenie naszych symboli narodowych: flagi, godła, hymnu, poznanie legend, opowiadań dotyczących historii państwa polskiego, krajobrazu.
- Utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej ( flaga, hymn)
- Uświadamianie dzieciom odrębności kulturowych, tradycji i symboli innych krajów.
- Rozwijanie mowy i logicznego myślenie podczas zabaw językowych.
- Kształtowanie kompetencji matematycznych : kształtowanie pojęć liczbowych, rozwiązywanie działań matematycznych (stopniowanie trudności )
- Doskonalenie umiejętności czytania krótkich , ilustrowanych tekstów (6l.), zabaw z literką Ż,ż
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec