ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

 ULUBIONE BAJKI I BAJECZKI Z PRZEDSZKOLNEJ PÓŁECZKI.

  • Budzenie zainteresowania książką i rozwijanie zainteresowań czytelniczych -poznawanie różnych utworów literackich o wartościach wychowawczych, poznawczych, kształcących, zawierających elementy fantazji i humoru; kształtowanie  umiejętności uważnego słuchania oraz  zapamiętywania treści;  uczenie się dostrzegania i rozróżniania dobra i zła  w wierszach,  bajkach i baśniach oraz dostrzegania związku przyczynowo-skutkowego  w historyjkach obrazkowych o tematyce bajek.
  • Kształtowanie właściwej postawy związanej z książką – szanowanie i dbanie o książki jako źródła wiedzy , humoru i relaksu oraz  rozwijających wyobraźnię.
  • Rozwijanie zainteresowań teatralnych, plastycznych, muzyczno-tanecznych w oparciu o wiersze, opowiadania i bajki o treściach bliskich dzieciom.

 MY, MAŁE MOTYLKI CAŁY DZIEŃ FRUWAMY, NAJŁADNIEJSZYCH KWIATÓW NA ŁĄCE SZUKAMY...

  • Wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach zmierzających do rozwijania procesów poznawczych związanych z łąką; poznanie jej mieszkańców i ciekawostek z ich życia.
  • Wprowadzanie dziecka w świat wartości uniwersalnych poprzez rozwijanie zainteresowań artystycznych i ruchowych.
  • Kształtowanie elementarnej nauki czytania i pisania oraz kształtowanie pojęć matematycznych. 
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez kształtowanie nawyków i zachowań proekologicznych.
  • Wdrażanie do aktywności ruchowej, wspólnych zabaw w grupie rówieśniczej  oraz do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wiosennych zabaw w przedszkolu i na świeżym.

 MAMA , TATA, SIOSTRA, BRAT TO JEST MÓJ CAŁY ŚWIAT

  • Kształtowanie uczucia miłości i szacunku oraz przywiązania do rodziny: serdecznych zachowań wobec bliskich, opieki, pocieszenia, okazywania swoich uczuć, sprawianie radości domownikom poprzez obdarowywanie ich upominkami wykonanymi samodzielnie; interesowanie się pracą, jaką wykonują rodzice; podejmowanie się prostych obowiązków w domu  ( np. sprzątanie zabawek ,wycieranie kurzu, układanie  książek  ).
  • Poznanie przykładów pięknej mowy ojczystej w nagraniach artystów w oparciu o literaturę dziecięcą "Nasi rodzice: mama i tata".
  • Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzyczno - tanecznych i teatralnych poprzez przygotowanie upominków oraz Uroczystości  z okazji Dnia Matki i  Dnia Taty.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz logicznego myślenia poprzez zabawy (różnice w obrazkach, historyjki obrazkowe, zagadki słuchowe itp.).

 NIECH SIĘ WRESZCIE KAŻDY DOWIE I ROZPOWIE W ŚWIECIE CAŁYM, ŻE DZIECKO TO TAKŻE CZŁOWIEK, TYLE, ŻE JESZCZE MAŁY.

  • Wzbogacanie wiadomości na temat dzieci różnych ras i narodów - poznanie zwyczajów życia dzieci różnych narodowości i ras: Polak Murzynek, Eskimos; Chińczyk (np. zabawy, ubiór, mieszkania, fauna i flora,  wzbogacanie słownictwa).
  • Kształtowanie uczucia miłości i szacunku dla mamy i taty oraz poczucia wartości rodziny w życiu każdego człowieka.
  • Rozwijanie zdolności artystycznych: plastycznych, muzycznych, tanecznych i ruchowych.
  • Wdrażanie do czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych oraz utrzymywania ładu i porządku na sali podczas zabaw i po ich zakończeniu.