ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

 

 „POLSKA – MOJA OJCZYZNA”

  • Budowanie przywiązania do Ojczyzny i kształtowania dumy narodowej.
  • Budzenie szacunku do symboli narodowych.
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń i zabaw ruchowych z uwzględnieniem zasad.
  • Rozwijanie mowy w zabawach językowych.

 „POZNAJEMY PRACĘ STRAŻAKA”

  • Zapoznanie z pracą strażaka.
  • Zachęcanie do zabaw na powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na dany temat.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej.
  • Kształtowanie wyobraźni ruchowej i muzycznej , uwrażliwienie na różnice w natężeniu i wysokości dźwięku.

 „RUCH TU WIELKI, DŹWIĘKÓW MOC, Z TRAW NA ŁĄCE MIĘKKI KOC”

  • Wzbudzanie zainteresowań przyrodniczych przez poznawanie ekosystemu łąki oraz ich mieszkańców.
  • Doskonalenie umiejętności spostrzegania cech zewnętrznych i formułowania ustnej wypowiedzi.
  • Wdrażanie dzieci do dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo w trakcie pobytu w przedszkolu oraz poza terenem przedszkola.
  • Kształtowanie sprawności fizycznej poprzez organizowanie zajęć, zabaw i gier w ogrodzie.
  • Wzbogacanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych, rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.

 „RODZINA TO SIŁA”

  • Rozwijanie przynależności do grupy społecznej (rodziny).
  • Wdrażanie do okazywania szacunku członkom rodziny.
  • Usprawnianie analizatora wzrokowego oraz orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez gry i zabawy ruchowe oraz spacery.

 „BAJKI I BAJECZKI NIE TYLKO Z PRZEDSZKOLNEJ PÓŁECZKI”

  • Słuchanie utworów literackich, w których występują postacie prezentujące postawy właściwe i naganne, rozpoznawanie ich i nazywanie, próby uzasadniania swoich sądów moralnych.
  • Zachęcanie do zabaw na powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zabawy muzyczne rozwijające poczucie rytmu.
  • Usprawnianie dłoni podczas wykonywanych prac plastycznych różnymi technikami i ćwiczeń graficznych.